søndag den 24. juni 2012

Skt Hans aften

Lørdag eftermiddag blev som beskrevet brugt til at finde vej til den nye hytte. Turen gik fra Moskenes i syd, vis Leknes til Stamsund på østkysten. Her lige et par billeder mere, først fra turen mod hytten, og det sidste fra turen hjem fra restauranten, hvor jeg spiste det dyreste måltid endnu på turen. Men det var en lækker laks, en værdig Skt Hans-middag til 350 kr.!!!  Lidt luksus skal der vel også være en gang imellem  :o)


Rorbuer ved en lille vig. Så malerisk som det vel kan blive, tror jeg.

Efter måltidet en tur hjem til hytten ad de mest snoede og kringlede små veje, hvor den ene bjergtagende udsigt afløser den anden, med få hundrede meters mellemrum. Jeg får SÅ meget motion af at stige af og på ST'eren et ubeskriveligt antal gange på en dag, for at forevige mange af de vidunderlige view's der er her på Lofoten. Jeg havde ikke troet det muligt, at man rundt om næsten hvert nyt sving så godt som taber vejret og mælet, over hvor smukt det er. Ja, jeg snakker meget om det, og ved godt at jeg er ekstremt heldig med vejret, men det fylder bare meget i min bevidsthed, og sikkert også derfor, her på bloggen. Det forstår I sikkert :o)

I øvrigt så tænder de jo bare bålene her. Ikkkk'ke noget med at vente til skumringen eller tusmørket ;o)  Nej nej, men det er vel forståeligt nok. ;o)  Ovenstående billede er taget ved ellevetiden om aftenen, såe........

Ingen kommentarer: