mandag den 18. juni 2012

Trondheim --> Lauvsnes

Så nåede jeg til Lauvsnes, efter en skøn tur på 220 km. gennem skove, dale og åbne landskaber. Fantastisk varieret har det været, næsten klaustrobisk snævert til tider, og man tænker 'fører denne vej overhovedet nogen steder hen?' Men det gør den. I Norge er det et kæmpe arbejde at lave veje, så de BYGGER PÅ DEM KONSTANT OG OVERALT og de fører altid et eller andet sted hen! For enden af dagens vej ligger Lauvsnes, og billedet er min udsigt fra min soveplads på repos'en i nat. (kom en dag for tidligt fordi jeg VILLE være her i god tid uanset kørevejr, men det har jo været fint) I morgen får jeg et rigtigt værelse, og onsdag er det turens første store oplevelse (forhåbentlig) at skulle tage billeder af vilde havørne på tæt hold. Håber det går. Jeg går i hvert fald ikke ned på udstyr, men måske på færdigheder, ;o) nu må vi se!
Ole Martin Dahles hytte er skøn. Fire værelser, stue, køkken, to badeværelser, hyggeligt, rent og i orden. Beboes lige nu af fotografer fra Tyskland, Sverige, Californien, og mig fra Danmark. Hyggelige folk. Vi snakker ture, foto, ørne, dagens billeder, vejret, ikke mindst vejret!, og hvad skal der ske i morgen. Tre-fire sprog flyver gennem rummet, alt efter hvem der snakker sammen. Og lyset, mand, hvordan er lyset, og bliver det godt i morgen? Hvad er bedst, morgenlys eller aftenlys? En af svenskerne viste et billede fra i aften med det helt rigtige lys. Taget lige i det ørnen slår ned på fisken! Det var kanon (og taget med Canon ;o) LYSET ER ALT! for et billede. Håber, håber, håber :o)


Ingen kommentarer: