tirsdag den 10. juli 2012

Hjemkomst Lørdag d. 7. juli sent om aftenen

Lørdag faldt de sidste brikker på plads omkring hjemkomsten. ST'eren bliver kørt til Stockholm til diagnose på et autoriseret Hondaværksted, og derefter transporteret hjem om en uges tid. Jeg bliver kørt i taxa 140 km tilbage, til Arlanda Lufthavn, som er det eneste sted i området, de kan udlevere en Avis-bil på en lørdag!!!!!

Hjemturen forløber fint. Jeg kommer til Helsingborg lørdag aften kl. 20, og kører til Hornbæk, hvor Lis er hos sin søster, og vi spiser en hyggelig middag sammen dér. Derefter kører jeg til Stenlille og læsser af, hjemme ca. kl. 0.30 efter tre skønne uger.

Mentalt var jeg jo færdig med turen, da jeg passerede Stockholm og skulle i gang med det sidste stræk hjem, da ST'eren gik i stykker. Jeg synes ikke, at det på nogen måde har ødelagt indtrykket eller oplevelsen af at være afsted på en rejse jeg har drømt om i mange år, og som på rigtig mange måder, oplevelsesmæssigt, vejrmessigt og kørselsmæssigt, har levet op til mine forventninger. Jeg har haft oplevelsen af at være på egen hånd i en længere periode, friheden til hver dag at vælge, hvad jeg ville foretage mig, vælge nye ruter, stoppe og tage billeder når jeg havde lyst, og tage Hurtigruten da veje og vejr gjorde en ændring af planerne nødvendig. Det har været frihed på to hjul som jeg havde drømt om, og jeg har fået taget de billeder som jeg hjemmefra havde drømt om, af ørne, hvaler, lunder, Nordkapp, Knivskjellodden, landskaber og havskaber, midnatssol og meget mere. Forventningerne er mere end indfriet og jeg er glad for at alt er gået godt.

Vi ses allesammen, derude, hen ad vejen.............................

Ingen kommentarer: